Topkwaliteit campers
Flexibel huren
Zorgeloos reizen
Persoonlijke support

Op 21 april 2023 zijn wij met een prachtige en ruime camper van KlasseCampers vertrokken vanuit Kapelle richting het noorden van Italië. We hebben de mooiste plekken gezien met behulp van de camper. Nu, achteraf, een reis waar we nog een lange tijd met veel plezier op terug zullen kijken.

“Nadat wij onze twee kinderen uit school hebben opgehaald rijden wij naar onze allereerste overnachting met een camper. De avond hiervoor hadden wij de camper bij Peter opgehaald en na een goede uitleg rijden we vol vertrouwen naar Luxemburg.”

Van Luxemburg naar Zwitserland naar Italië

De eerste overnachting voldoet aan onze verwachtingen, mooi zonnig weer en een fijne omgeving. De camper staat snel gereed voor de nacht en dan kan het grote ontspannen beginnen. De volgende dag vervolgen wij onze weg naar het zuiden van Frankrijk. Wederom verloopt de reis soepel en mogen wij in de avond weer genieten van een fijne camping.

Op dag drie rijden we door Zwitserland met als eindbestemming het Comomeer in Italië. Door een omleiding worden we geleid over de Lucienpas. Hierdoor hebben we niet alleen het prachtige Zwitserland gezien, zoals we gepland hadden, maar ook prachtige besneeuwde bergtoppen gezien. Dit betekende ook dat de camper flink moest werken om alle steile wegen, haarspeldbochten en smalle doorgangen te trotseren. Uiteindelijk zonder een centje pijn hebben we (en de camper) dit prima doorstaan. Achteraf gezien waren we blij met de omleiding, waardoor we deze prachtige natuur hebben mogen zien.

Op de fiets de stad ontdekken

Dan is het tijd om te genieten van Italië op een campingplaats waarbij we op 25 meter van het Comomeer staan. De kinderen vermaken zich prima aan het water en kunnen ook heerlijk ontspannen in de camper. Vanaf de camping lopen we zo de bergen in en ontdekken we de wat meer ongerepte natuur van Italië.

We vervolgen onze reis naar een camping tussen de wijnvelden op 5 kilometer van Lucca en 10 kilometer van Pisa. Het is tijd om de fietsen uit te laden en Lucca te bezoeken. We vonden het enigszins spannend om te fietsen door Italië met allebei een kind achterop, maar dit is ons enorm meegevallen. Er zijn goede fietspaden te vinden. Als er een fietspad ontbreekt – en je over een autoweg moet fietsen – valt het op dat de automobilisten bijzonder veel rekening houden met fietsers.

Het beeldschone Noord-Italië

Lucca is een stad die we niet hadden willen missen. Vanaf het moment dat je het centrum nadert ademt alles Italië uit. De pleintjes, de kerken, de straatjes, de restaurants en de typische winkeltjes maken dat dit een stad is waarbij ik mij Italië voorstel.

Onze volgende stop is het Gardameer, hier hebben we voor een prettige camping gekozen direct aan het Gardameer. Een prachtige en ruime plaats aan het water en zwembaden met glijbanen op de camping voor de kinderen. Tussen onze camper en het meer ligt een wandel en fietspad. Na 20 minuten fietsen zijn we in Lazise, een dorpje met een middeleeuws karakter wat daarnaast ook een hoog toeristisch gehalte heeft. Groot voordeel is dat hier prima eetgelegenheden te vinden zijn, leuke winkeltjes en natuurlijk heerlijk Italiaans ijs.

Voor het eerst op reis met een camper

Wij zijn voor het eerst met een camper op reis gegaan. Voor ons een nieuwe ervaring die we zeker gaan herhalen. Natuurlijk moet je wat voorwerk doen zoals het regelen van een vignet en even verdiepen in regelgeving rondom het rijden met een camper. Dit zie ik nu als onderdeel van de voorpret van de vakantie. We kijken met goede herinneringen terug op deze heerlijke trip met de camper.

Wat ook meespeelde was de vriendelijkheid en behulpzaamheid van Peter. Hij was goed bereikbaar, denkt mee en was transparant over de kosten. Dit heeft ook bijgedragen aan ons vakantieplezier.

Vragen?
Vragen over de mogelijkheden of over onze campers? Neem contact met ons op via de onderstaande contactgegevens of middels het contactformulier.